نصب و سرویس انواع جک پارکینگ و کرکره برقی

تعمیر تخصصی انواع جک درب پارکینگ☎️️ (لیست قیمت تعمیرات)

5/5 - (117 امتیاز)

با پیشرفت تکنولوژی  تاثیر آن در تمام لحظات زندگی دیده می‌شود. یکی از این موارد درب‌های کنترلی هستند که به مرور و آهسته تبدیل به یک مورد عمومی و همگانی شده اند. اینکه در اکثر منازل و اداره‌ها از درب‌های ریموت دار استفاده می‌شود که توسط جک‌های روغنی باز و بسته می‌شوند یک امر عادی و طبیعی شده است. اما موردی که اهمیت دارد و تمام این اتفاق را رقم می‌زند، جک‌های این درب‌ها می‌باشند. این جک‌ها با قدرتهای متفاوت و تنوع زیاد در طراحی از سوی شرکت‌های سازنده عرضه می‌شوند. یکی از مواردی که در همان ابتدا مانع خرابی جک‌ها می‌شود و نیاز به تعمیر جک پارکینگ در منزل یا اداره شما کاهش پیدا می‌کند،  موضوع انتخاب درست و مناسب جک با توجه به نوع درب و ابعاد آن و نحوه باز و بسته شدن آن می‌باشد.

 

 

 

 

 

 ضمنا گروه فنی پرشین دُر در امور تهیه، نصب و تعمییرات 🧰🔧 انواع مدل های جک های درب پارکینگ در کنار شماست. 

 

تعمیر جک درب پارکینگ پرشین دُر
تعمیر جک درب پارکینگ پرشین دُر

جک‌‌های درب پارکینگ که از آنها به نام‌های جک ریموتی، جک ورودی و جک برقی نیز یاد می‌شود امروزه کاربرد زیادی در ورودی‌های منازل، ادارات، شرکت‌ها و انبارها پیدا کرده‌اند. این جک‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند که به صورت بازویی یا کششی درب‌ها را باز و بسته می‌کنند.

جک‌های پارکینیگی در ابتدا بیشتر وارداتی بودند ولی امروزه شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید این جک‌ها در داخل فعالیت می‌کنند.

بهترین نمونه‌های وارداتی از شرکت‌های ایتالیایی دریافت می‌شدند و شرکت‌هایی مانند سیماران، یال، جک سوزوکی و.. در ایران محصولات با کیفیت و قابل قبولی را ارائه می‌کنند.

عملکرد جک‌های درب پارکینگ به این صورت است که توسط یک ریموت کنترل می‌شوند و با انتقال نیروی موتور از طریق بازوها به درب، آن را به حرکت در می‌آورند و در جهت باز شدن یا بسته شدن می‌چرخانند، دسته‌ای از جک‌ها نیز به صورت ریلی عمل کرده و درب را در حالت کشووی عقب و جلو می رانند.

تعمیر و سرویس جک های درب پارکینگی

 

عملکرد جک‌های درب پارکینگ
عملکرد جک‌های درب پارکینگ

 

کاهش نیروی‌ انسانی در محل درب‌های پارکینگی و انباری و سازمانی، آسایش  و رفاه بیشتر، همچنین ایمنی بالاتر، از مزایای استفاده از درب‌های اتوماتیک همراه جک‌های کنترل شونده است.

در ادامه به انواع جک پارکینگی از نظر عملکرد و اجزای اصلی جک‌های درب پارکینگ می‌پردازیم و درباره انجام سرویس‌های دوره‌ای و مشکلاتی که ممکن است برای این جک‌ها بوجود بیاید مطالبی را بیان خواهیم کرد.

جک‌های درب پارکینگ از نظر نوع نیروی عملکرد و ساختار به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند : جک بازویی پارکینگ که از طریق انتقال نیروی مکانیکی موتور به بازو‌های درب باعث باز و بسته شدن آن می‌شوند، جک پنوماتیک درب که از کمپرسور هوا در آن استفاده شده است، جزء جک‌های کم قدرت به حساب می‌آید ، اما برای تردد بالا مناسب است و توسط فرآیند بادی نیروی خود را انتقال می‌دهد، مورد بعدی جک الکترومکانیکی پارکینگ است که برای درب‌های کم رفت با وزن پایین استفاده می‌شود، این جک‌ها نیروی چرخشی موتور را به نیروی خطی جک‌ها تبدیل می‌کنند. در نهایت جک هیدرولیکی پارکینگ می‌باشد که از همان فرآیند نیروی روغن و عدم متراکم شدن مایع بهره می‌برد. از این جک‌ها برای درب‌های سنگین و با تردد بالا استفاده می‌شود.

جک بازویی پارکینگ پرشین در
جک بازویی پارکینگ پرشین در

 

شما برای اینکه نیاز کمتری به تعمیرات و انجام سرویس‌های دوره‌ای داشته باشید، باید در زمان خرید ونصب ملاک‌هایی را در نظر بگیرید، از جمله وزن درب، میزان تردد و باز و بسته شدن و محلی که درب قرار دارد (فضای باز، در تماس با بارندگی و رطوبت و …). با در نظر گرفتن موارد این چنینی شما از جکی استفاده خواهید کرد که متناسب با همان وزن و تردد طراحی شده است پس اصطکاک و فرسایش آن کمتر می‌شود.

موارد مهم در مبحث تعمیر جک درب پارکینگ

وقتی صحبت از جک برقی یا جک پارکینگ می‌شود منظور تمام اجزای تشکیل دهنده آن از ریموت و چشمی گرفته تا موتور و بازوهای آن است. پس باید یک دید کامل نسبت به کل مجموعه‌ای که عملکرد آن باعث باز و بسته شدن درب می‌شود داشته باشید.

در زمانی که مشکلی برای عملکرد جک درب شما پیش می‌آید باید مرحله به مرحله پیش بروید.

 

سرویس جک های بازویی درب پارکینگ
سرویس جک های بازویی درب پارکینگ

 

اجزای اصلی جک‌های درب پاریکنگ شامل موارد زیر می‌باشد:

استاتور یا سیم پیج جک درب پارکینگ

استاتور یک مدل سیم پیچ است که به عنوان یک قطعه ثابت در موتور جک پارکینگ قرار دارد. استاتور‌ها به صورت استوانه‌ای طراحی شده‌اند که قطعات تشکیل دهنده آن لایه‌هایی از جنس فلز می‌باشند. در میان این لایه‌ها شیارهایی برای ایجاد سیم‌ پیچ‌ها یا همان کلاف‌ها طراحی شده است.

استاتور از جنس آهن و آلومینیوم ساخته شده و با ایجاد یک میدان مغناطیسی نیرو محرکه اولیه را ایجاد می‌کند.

رتور جک درب پارکینگ

بعد از استاتور که یک قطعه ثابت بود، رتور یک قطعه متحرک است که درون موتور جک قرار دارد، بهتر است رتور در نظر گرفته شده برای جک از جنسی مقاوم تر از چرخدنده باشد، تا زمانی که به چرخ دنده آسیبی وارد شد، نیاز به تعویض یا تعمیر رتور نباشد.

دنده برنجی جک پارکینگ

این دنده‌های برنجی عامل انتقال نیروی تولید شده موتور می‌باشند. رتور که داخل استاتور قرار دارد می‌تواند چرخ دنده را به حرکت دربیاورد و بدنه خارجی این چرخ دنده باعث حرکت قسمت‌های دیگر از جمله شفت گیربکس شود.

میل ماردان جک درب پارکینگ

این شفت یا میله، حرکت چرخشی موتور را به حرکت خطی و رفت و برگشتی تبدیل می‌کند. یک سر آن به گیربکس متصل است و سر دیگر آن در محل انتقال نیروی موتورمهار شده است.

تقریبا عملکرد اکثر جک‌های پارکینگی از این روال طبعیت می‌کند و اگر نیاز به تعمیر و سرویس کاری باشد، شامل همین قطعات و قسمت‌های ذکر شده می‌شود.

مراحل اولیه تعمیر جک درب پارکینگ

  • چک کردن ریموت درب ( از روی چراغ روی آن یا چک کردن با ریموت دیگر اعضای ساختمان)
  • بررسی دستگاه مرکزی : برای این کار باید زمانی که دکمه ریموت را می‌زنید، گوش خود را به نزدیک دستگاه مرکزی قرار دهید. در این زمان شما باید صدای رله دستگاه مرکزی را بشنوید، اگر شنیدید، که ریموت و فیوز دستگاه مرکزی هرد سالم هستند.
  • بررسی چشمی‌های ایمنی درب : این مشکل بیشتر در زمانی قابل بررسی است که درب بعد از باز شدن دیگر بسته نمی‌شود.
  • بررسی موتور جک پارکینگ : زمانی که درب نه باز می‌شود و نه بسته می‌شود، مشکل از موتور جک‌های پارکینگ می‌باشد که باید توسط متخصص بررسی و تعمیر شود.

 

رایج ترین مشکلاتی که برای درب پارکینگ رخ می دهد

در عملکرد جک دربهای پارکینگ بعضی مشکلات کاملا طبیعی هستند و زیاد اتفاق می‌افتند مانند : عدم باز و بسته شدن درب‌ها با ریموت، باز و یا بسته شدن درب‌ها به صورت ناگهانی، موتور همچنان کار می‌کند ولی درب نیمه باز مانده، عدم باز شدن یا بسته شدن کامل درب‌ها، شکسته شدن بازوی جک‌ها، باز شدن درب‌ها از حالت تنظیم خارج شده و به ترتیب بسته یا باز نمی‌شوند.عدم بسته شدن درب به صورت خودکار، ریموت برد مناسب ندارد، جک‌ها کامل باز نمی‌شوند، سیستم برقی جک دچار مشکل شده، خلاص کن جک در زمان نبود برق کار نمی‌کند، عدم ورود برق به جک و خرابی خازن و استارتر، گم شدن یا دزدیده شدن ریموت، همه اینها مشکلاتی است که در زمان استفاده از درب‌های کنترلی و اتوماتیک برای شما به وجود می‌آید.

اما هیچ جای نگرانی نیست که نود درصد این موارد با یک سرویس و تنظیم مجدد رفع می‌شوند مگر مواردی مانند خراب شدن چرخ دنده‌ها یا شکسته شدن بازوی جک‌ها که نیاز به تعویض داشته باشند.

 

مشکل باز و بسته شدن درب پارکینگی
مشکل باز و بسته شدن درب پارکینگی

 

 مورد عدم باز و بسته شدن درب

در این موارد اول ریموت را چک کنید، برای اینکه خیالتان راحت باشدمشکل از ریموت شما است یا نه، با ریموت یکی دیگر از اعضای ساختمان بازو بسته شدن درب را امتحان کنید، در صورتی که مشکل از ریموت بود اقدام به تعویض باتری کنید و در مرحله بعد اگرباز مشکل بر طرف نشد، به تعمیر و تعویض ریموت بپردازید. اما اگر ریموت‌های دیگر همکار نمی‌کنند، مشکل در حسگر امنیتی است. شاید مانعی در مقابل آن قرار دارد که ازدریافت سیگنال ریموت جلوگیری می‌کند یا دچرا نقص شده است.

مورد بسته نشدن درب پارکینگ

این مورد به دلیل عدم کارکرد درست چشمی ایمنی درب است. ابتدا چک کنید مانع فیزیکی، پلاستیکی، وسیله‌ای، برگ و کاغذی، جلوی آن را نگرفته باشد اگر موردی نبود، احتمالا سنسور آن دچار مشکل شده و باید بررسی گردد.

گیر کردن لنگه‌های درب در زمان باز و بسته شدن

هم زمانی باز شدن درب‌ها با هم باعث این مشکل می‌شود، باید در تنظیمات، باز شدن یا بسته شدن جک‌ها را به گونه‌ای تعریف کنید که بین لنگه شماره یک و دو، اختلاف چند ثانیه‌ای وجود داشته باشد. به این طریق مشکل حل می‌شود.

در صورت گم شدن یا دزدیده شدن ریموت، در اولین زمان ممکن باید دسترسی آن ریموت را متوقف کنید. این کار با ریست کردن تنظیمات مربوز به آن ریموت انجام می‌گیرد. البته این را درنظر بگیرید که ممکن است شما کل تنظیمات درب را ریست کنید و در این صورت باید مجددا برنامه‌دهی شود، چرا که در زمان باز و بسته شدن درب، لنگه‌ها به ترتیب و با فاصله زمانی درست از یکدیگر حرکت کنند.

مشکلاتی مثل صدای جک‌ها و لولاهای درب نیز با روغن کاری و بالانس کردن درب‌ها قابل حل شدن است. تیم مشاوره‌ای جک پارکینگ به شما تاکید می‌کند که غیر از مواردی چون روغن کاری و چک کردن‌های اولیه، تعمیرات اصلی جک‌های پارکینگ یک کار تخصصی و همراه نکات ریز می‌باشد. که در صورت عدم رعایت ممکن است باعث خسارت‌های مالی زیادی برای استفاده کننده شود.

 

 

 

تعمیرکار حضوری جک درب پارکینگ در تمامی مناطق تهران
تعمیرکار حضوری جک درب پارکینگ در تمامی مناطق تهران

 

تعمیر جک پارکینگ در تهران

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید قطعات و ابزارهای بسیار جدیدی که باعث راحتی و آسایش در زندگی شده است ، رو به رو‌هستیم که یکی از این تکونولوژی هایی که بسیار مورد توجه انسان ها قرار گرفته وجود درب های اتوماتیکی می باشد زیرا وجود این درب ها چه در ساختمان های مسکونی و چه در ساختمان های اداری و … باعث سهولت در رفت و‌آمد افراد هنگام عبور و مرور شده است و هم در صرف وقت و زمان صرفه جویی شده است زیرا در زندگی ماشینی امروزه یکی از ارکان اصلی و مهم برای افراد مختلف صرفه جویی در زمانشان است.

البته لازم به ذکر است به هر اندازه که درب های اتوماتیکی باعث راحتی در رفت و آمد شده است به همان اندازه در هنگام نقص و‌ خرابی که ممکمن است برایش اتفاق بیفتد باعث‌ اختلال در رفت ‌ آمد می شود، به همین منظور گروه فنی پرشین دُر سعی دارد تا در تمام نقاط تهران علی الخصوص شمال و شرق استان تهران در تمام مواردی هم‌چون تهیه، نصب، سرویس و تعمیر انواع جک های پارکینگی ایرانی و خارجی در کمترین زمان ممکن در خدمت شما عزیزان باشد.

همچنین میتوانید جهت دریافت مشاوره رایگان و پاسخگویی به هرگونه سوالات و پیشنهات و همچنین راهنمایی های لازم جهت خرید و تعمیرات محصول مناسب با نیاز شما در تمامی مناطق تهران با کارشناسان متخصص پرشین دُر تماس حاصل نمایید. تکنسین های ما، مشکلات شما را در سریعترین زمان ممکن پیگیری میکنند.

 

در ادامه به تعدادی از برند‌های پرفروش جک پارکینگ در بازار ایران می‌پردازیم و به نکات قابل اهمیت آنها در سرویس کاری دوره‌ای، تعمیر و نگهداری اشاره خواهیم کرد.

 

رایج ترین مشکلات جک های پارکینگی
رایج ترین مشکلات جک های پارکینگی

 

تعمیر جک پارکینگ مدل فراز s4 سیماران

شرکت سیماران یک شرکت قدیمی با برندی مطمئن می‌باشد که سالها در زمینه تولید جک‌های الکترومکانیکی فعالیت داشته است. مدل جک s4 این شرکت از مدل‌های کم صدا با قدرت متوسط می‌باشد که در تعمیر و نگهداری آن باید توجه داشته باشید که بار حداکثری در نظر گرفته شده برای این جک به ازای هر لنگه 320 کیلوگرم با طول دو متر است. کیفیت قطعات این محصول مناسب و رو به بالا می‌باشد و از یک موتور 220 ولت بهره می‌گیرد. در تعمیر این جک باید به بررسی ریموت، چشمی ایمنی و سیستم مرکزی بپردازید و در مرحله نهایی موتور و بازو‌های آن  چک شود. سیستم مانع یابی که در این محصول طراحی شده کمک خوبی به شما می‌کند.

"<yoastmark

 

 

تعمیر جک پارکینگ یال مدل X1

این جک با توجه به شفت بلندی که دارد برای لنگه درب‌هایی در محدوده وزنی 400 کیلوگرم با طول بالاتر در نظر گرفته شده است. پس بار اعمالی به این جک زیاد خواهد بود و لنگر زیادی را تحمل می‌کند، در جک‌های طراحی شده برای درب‌هایی با طول بالا همیشه این نکته را در نظر بگیرید که به صورت کوتاه مدت مورد سرویس و بالانس قرار بگیرند. درست است جک به خوبی توانایی باز و بسته کردن درب را دارد، اما برخورد وسایل و عوامل جانبی دیگر ممکن است تراز در را به هم بریزد. در کنار این مورد، روغن کاری به موقع و همچنین انجام امور مربوط به فصل سرما باعث بهبود عملکرد این جک می‌شود.

"<yoastmark

 

 

تعمیر جک درب پارکینگ مدل میلان 400

یکی دیگر از جک‌های الکترومکانیکی ساخت کشور است که توانایی باز و بسته کردن هر لنگه درب به وزن 350 کیلوگرم و طول 2.5 متر را دارا می‌باشد. سیستم مرکزی، ریموت و موتور الکترومکانیکی از نظر نوع فعالیت شبیه به جک‌های قبلی عمل می‌کنند و همچنین در تنظیمات شما این قابلیت را دارید که به صورت دو زمانه آن را باز و بسته کنید. داشتن تنظیمات متفاوت برای باز و بسته کردن جک درب پارکینگ باعث می‌شود در صورت بروز مشکلاتی مانند گیر کردن درب‌ها و یا عدم رعایت ترتیب بسته شدن درب‌ها، با تعمیرات اولیه و تغییر تنظیمات برطرف شود. به مانع‌جلو چشمی درب‌ها حتما توجه شود و در صورت بسته نشدن درب به صورت خودکار حتما آن را مورد بازرسی قراردهید.

تعمیر جک درب پارکینگ مدل میلان
تعمیر جک درب پارکینگ مدل میلان 400

 

 

تعمیر جک پارکینگ سوزوکی 400

این جک از نظر قدرتی در رده میانی قرار می‌گیرد و وزن 300 کیلوگرم برای هر لنگه در آن برآورد شده است.  در جک‌های میان رده با طول درب کم، شما خیال آسوده تری از جهت لنگر و لرزشهای خود درب دارید. اصطکاک و فشار جانبی کمتر است ولی همچنان سرویس کاری‌های دوره‌ای باید انجام شود و حذف مانع از جلو چشمی، روغن کاری پیستون‌ها و لولاها، عایق کردن موتور برای فصل سرما و خنکی به وسیله پشم شیشه، حتما در نظر گرفته شود.

تعمیر جک پارکینگ سوزوکی
تعمیر جک پارکینگی سوزوکی 400

 

 

قیمت تعمیر جک پارکینگ

هزینه تعمیر جک درب بسته به نوع جک متفاوت میباشد. قیمت سرویس و تعمیرات جک های درب اتوماتیک از مواردی هستند که در ابتدای خرید آن ها باید توجه داشت، چراکه بسته به نوع و برند ایرانی یا خارجی بودن و تنوع آن ها، قطعات استفاده شده در این جک ها متفاوت میباشند بنابراین طبیعی است که هزینه های متفاوتی هم بابت تعمیر جک درب داشته باشد.

البته متغیر بودن نوع تعمیرات هم دلیلی برای اختلاف هزینه تعمیرات جک های پارکینگی میباشد، لذا پیشنهاد پرشین دُر به شما عزیزان انجام سرویس های دوره ای مرتب و منظم بابت کارکرد مناسب جک ها و مانع از هزینه های سنگین خرابی موتور جک ها و … میباشد.

خب بریم سراغ اصل مطلب! 😊

قیمت های حدودی تعمیر جک پارکینگ به شرح زیر میباشد:

هزینه عیب یابی خرابی جک از 100,000 تومان به بالا می‌باشد.

هزینه تعمیر چشمی از 350,000 تومان به بالا می‌باشد.

هزینه تعمیر برد جک های پارکینگی از 400,000 تومان به بالا می‌باشد.

هزینه تعمیر میل ماردون از 150,000 تومان به بالا می‌باشد.

هزینه تعویض موتور و تعمیر موتور از 1,000,000 تومان به بالا می‌باشد.

هزینه تعویض چرخ دنده خورشیدی گیربکس از 220,000 تومان به بالا می‌باشد.

هزینه تعمیر بازوها (نسبت به نوع برند و قطعات) از 500,000 تومان به بالا می‌باشد.

 

 البته لازم به ذکر است تا قبل از بازشدن جک، دلیل خرابی و هزینه آن مشخص نیست برای محاسبه کامل قیمت تعمیر، جک پارکینگ باید توسط تکنسین بررسی شود.

 مبلغ دقیق هزینه تعمیر جک بعد از بازشدن جک و قبل از شروع تعمیر آن میباشد.

 پس خیالتان راحت!  قبل از انجام کار، اعلام قیمت انجام میشود.

 

 

 

آموزش تعمیر جک پارکینگ

گروه فنی مهندسی پرشین دُر در این قسمت از نحوه آموزش تعمیر اصولی جک های پارکینگی قصد دارد تا تعدادی از اشکالات رایج دیگر را که درباره ی جک های درب پارکینگی رخ می دهد را به شما عزیزان توضیح دهد در عبارات زیر هر کدام از موارد با دلیلی که باعث خرابی آن قطعه شده است نام برده ایم.

 

 

آموزش تعمیر جک های پارکینگی
آموزش تعمیر جک های پارکینگی

 

  • هر زمان که موتور کار نکرد : یک سیم از داخل قطع می باشد .
  • هر زمان از موتور صدای بلند شنیدید : بلبرینگ ها خشک یا از فرم خارج شده یا بدنه روتور و استاتور باهم اصطکاک پیدا کرده اند ، و علت دیگری که می تواند باعث این خرابی و اختلال باشد ممکن است محکم نبودن پیچ بدنه باشد یا درست قرار نگرفتن روتور در جای خود است.
  • دلیل داغ کردن موتور : اگر این اتفاق برای بار اول رخ دهد استاتور موتور ایراد دارد.
  • موتور درجا کار می کند : کلید خلاص کن بیرون است و یا محور کلید خلاص کن خم شده ،و یا به احتمال دیگر سیستم انتقال قدرت گریبکس به پیستون هرز شده است.
  • اگر درون قفل، کلید گیر کرده است : به احتمال زیاد محور کلید خلاص کن خم شده است.

 

آموزش نحوه ی سالم بودن موتور

۱- مولتی متر را در مدار اهم قرار دهید سیم موتور نسبت به سیم مشترک باید بین 70 تا 90 باشد اگر 0 یا خیلی بالاتر باشد نشان دهنده سیم پیچ موتور است .

۲- دو سیم خازن به سیم قهوه ای و سیاه موتور وصل کنید یک بار سیم خاکستری را همراه با قهوه ای به 220 ولت برق وصل کنید و یک بار هم سیم سیاه را باید در هر دو صورت موتور در یک جهت گردش کند.

 

نحوه تعمیر جک درب
نحوه تعمیر جک درب

 

بازو بسته کردن قطعات مکانیکی جک برقی

باز کردن بازو:
با دو نیم استوانه مجهز به فوم پلاستیکی بازوی جک را محکم کنید.

ابزار جهت باز نمودن بازو را انتهای چاک موتور قرار دهید برای باز کردن دسته ، ابزار را برعکس عقربه های ساعت بچرخانید،
سپس پیچ اتصال گریبکس موتور و میله مارپیچ را باز کنید تا موتور از بازو جدا شود

باز کردن چرخ دنده:

تیغه فلزی را درچاک انتهای موتور قرار دهید و آن را به گیره محکم کنید. دو زائده ابزار را در سرموتور قرار دهید به طوری که در دو سوراخ تعبیه شده قرار گیرد. پس از آن دسته ابزار را برعکس عقربه های ساعت بچرخانید تا گریبکس جدا شود. که با وارد کردن ضربه توسط چکش پلاستیکی به بدنه موتور گیریبکس از آن جدا میشود.

باز کردن سربازو:

با دو نیم استوانه مجهز به فوم پلاستیکی بازوی جک را محکم کنید. ابتدا رزوه ها ی سر بازو را به چسب آغشته کنید و بعد مراحل باز کردن را برعکس تکرار کنید ،

درآوردن بلبرینگ از انتهای پوسته موتور:

میله لبه دار را در انتهای موتور قرار دهید به نحوی که لبه داخلی بلبرینگ گیر کند بعد با کمک چکش پلاستیکی به لبه پوسته ضربه بزنید تا بلبرینگ از انتهای پوسته جدا شود.

روش دراوردن بلبرینگ سروته موتور:

روتور را باید جوری قرار دهید تا بلبرینگ بالا قرار بگیرد و سپس با ضربه زدن روی روتور بلبرینگ از موتور جدا خواهد شد.

نحوه جا زدن بلبرینگ

بلبرینگ را روی محور روتور فشار داده سپس با ابزار مورد نظر و چکش آن را محکم کنید.

نحوه باز کردن سر بازو :

بازو را محکم کرده و سپس با ابزار پلاستیکی سطح لوله را باز کنید.

نکات لازم برای نگه داری جک درب

  • سرویس ماهانه پیستون و لقمه ها یا همان کریس کاری
  • آب بندی کردن مرکز پروتکو به طوری که هیچ راه نفوذی از رطوبت وجود نداشته باشد .

 

 علاقه مندان به آموزش تعمیر جک درب اتوماتیک میتوانند از طریق کانال های ارتباطی گروه فنی پرشین دُر با ما تماس حاصل نمایند و بعد از هماهنگی های لازم، در پروژه های اصلی سرویس و تعمیر جک های درب در محل حاضر شده تا به صورت عملی و تجربی صفر تا صد تعمیرات را فرا بگیرند.

 

 

نگهداری مناسب جک پارکینگ در زمستان

فصل زمستان در کنار باران و برف و زیبایی‌های خاص خود، مشکلات و دردسرهای عجیبی را در زندگی روزمره ما به وجود می‌آورد. یکی از این مشکلات در زمینه عملکرد جکهای درب پارکینیگی می‌باشد. ممکن است صبح در هنگام خروج از پارکینگ با عدم باز شدن درب به دلیل یخ زدگی مواجه شوید. یا تعداد زیادی از کامیون‌ها و وسایل نقلیه یک کارخانه یا شرکت پشت درب ورود پارکینگ بمانند ودرد سرهای این چنینی به وجود بیاید. اما همه این موارد با انجام یک سرویس کاری به موقع و رسیدگی به مواردی که در ادامه گفته می‌شود قابل حل است.

 

نکات مهم نگهداری جک پارکینگ در زمستان
نکات مهم نگهداری جک پارکینگ در زمستان

 

سه نکته مهم را قبل از شروع فصل سرما بازرسی کنید:

روغن کاری درب

برای این کار نیاز به سرویس کار و یا متخصص نیست و خود شما می‌توانید عملیات روغن‌ کاری پیستون‌های جک، چرخ‌دنده‌ها و لولا‌های درب پارکینگ را انجام دهید. باز و بسته شدن درب‌های سنگین پارکینگ با گذر زمان باعث ایجاد لنگر و فشار می‌شود و در صورتی که به دلیل رطوبت و خشکی هوا، روغن کاری به درستی انجام نشده باشد، خساراتی به آن وارد می‌شود.

 بالانس کردن درب اتوماتیک

ممکن است بخاطر ضربه، یا گیر کردن درب‌ها به هم و موارد این چنینی، تراز درب به هم بخورد و در شرایط بالانس نباشد. این مورد نیز در فصل زمستان که یخ زدگی و خشکی بیشتر است، درد سر و مشکلات بالاتری را بروز می‌دهد و فشار اضافه‌ای را به جک و موتور وارد می‌کند. پس در سرویس‌های دوره‌ای به بالانس بودن درب حتما دقت کنید..

پوشش موتور جک درب با پشم شیشه

برودت و یخ زدگی از عواملی است که در فصل زمستان باعث می‌شود موتور به درستی کار نکند و در عملکرد آن اختلال ایجاد شود. با عایق کردن موتور توسط پشم شیشه از بروز این اتفاق جلوگیری نمایید.

در کنار این‌ها برای مناطق خیلی سرد توصیه به استفاده از جک های پارکینگی هیدرولیکی می‌شود. چرا که عملکرد بهتری در دماهایی پایین دارند.

 

 تعمیر جک پارکینگ یال 

 تعمیر جک درب پارکینگ محک 

 تعمیر جک درب پارکینگ میلان 

 تعمیر جک پارکینگ سیماران 

 تعمیر جک های پارکینگ ایتالیایی 

 

 

تیم مشاوره جک پارکینگ پرشین در، چه در مرحله مشاوره و راهنمایی برای انتخاب و خرید بهترین جک و چه در مراحل اجرا و نصب و همچنین در زمان پشتیبانی به صورت کامل همراه شما خواهد بود تا بهترین انتخاب ممکن را در این زمینه داشته باشید و نگران مشکلات بعدی و سرویس‌های دوره‌ای این جک‌ها نباشید.

با ما در تماس باشید:

0912-858-7636

0912-077-9513

 

 

سوالات متداول تعمیر جک پارکینگ

 

 

قیمت تعمیر جک درب چقدر است؟

برای محاسبه دقیق هزینه باید جک کاملا باز شده و توسط کارشناس بررسی شود که هم علت خرابی و هم قیمت کل مشخص شود. ✔️نگران نباشید! قبل از انجام کار ابتدا، اعلام قیمت توسط کارشناسان پشین دُر انجام میشود.

بعد از تماس، چقدر زمان میبرد تا تکنسین در محل حاضر شود؟

کمتر از یک ساعت !؟!؟ بله این زمان بسیار خوبی است، در هر نقطه از تهران که باشید کمتر از یک ساعت به شما مراجعه خواهد شد. البته بسته به مسافت شاید زودتر هم رسیدیم 😊

تعمیر جک معمولا چقدر زمان میبرد؟

این زمان متغیر است. بسته به نوع خرابی و قطعات تعمیری این زمان متغیر است، ولی میتوان گفت تعمیرات کوچک کمتر از یک ساعت و تعمیرات زمانبر نهایتا بین یک الی 3 ساعت زمان میبرد.

برای اطمینان از کار تعمیرات ، ضمانت هم دارد؟

بله، تمامی خدمات گروه فنی پرشین دُر شامل تهیه، نصب ، سرویس و تعمیر جک های پارکینگی ایرانی و خارجی با ضمانت 30 روزه تعمیرات صورت میپذیرد.

 

4 پاسخ

  1. آقا خیلی ممنون بابت پشتیبانی درجه یکتون
    وظیفه دونستم بیام و داخل سایت ازتون تشکر کنم
    ارادت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *