نصب و سرویس انواع جک پارکینگ و کرکره برقی

برقی کردن کرکره های قدیمی

دسته بندی مطالب

آخرین نوشته ها

ارسال پیام

درخواستی دارید؟

"*" indicates required fields

برقی کردن کرکره های قدیمی

فهرست کامل این نوشته

4.7/5 - (16 امتیاز)

برقی کردن کرکره های قدیمی

افراد بسیاری هستند که مغازه دار می باشند و کرکره های قدیمی خود را دوست دارند و به آنها علاقه دارند و در طول این مدت از این که به صورت مداوم هر روز این کرکره ها را به صورت دستی باز و بسته می کنند دیگر خسته شده اند. این افراد خواهان این هستند که مغازه خود را بروز کنند و کرکره خود را برقی کنند. اگر شما نیز جز همین افراد هستید بهتر است که بدانید با پیشرفت تکنولوژی در این چند سال اخیر امکان برقی کردن این کرکره ها وجود دارد. در ادامه در رابطه با برقی کردن کرکره های قدیمی اطلاعات بیشتری گفته خواهد شد.

برقی کردن کرکره های قدیمی
برقی کردن کرکره های قدیمی

کرکره های قدیمی

اگر به بازار های قدیمی سر بزنید حتما و حتما اینگونه کرکره ها را می بینید. در بازار های قدیمی و در مغازه های قدیمی درب هایی ساخته می شد که نه فناوری جدید و منحصر به فردی داشتند و همچنین دارای ظاهری بسیار ساده می باشند. معمولا جنس این درب ها از آهن یا گالوانیزه است و کرکره های قدیمی به دلیل ساختاری که داشتن. در هنگام بالا و پایین رفتن سر و صداهای زیادی را ایجاد می کردند. کرکره های قدیمی برای اینکه  باز و بسته شوند باید نیروی زیادی به آن ها وارد می شد و این خود یکی از معایب این کرکره ها می باشد و هرچه زمان بیشتر میگذشت باز و بسته کردن این کرکره ها  سخت تر می شد. کرکره های سنتی نیز با قفل ها بسته می شدند که این نیز نشانه امنیت پایین آن ها هست و ممکن است به راحتی شکسته شوند. در آن زمان به دلیل کمبود جمعیت و همچنین آمار پایین سرقت ها از این کرکره ها استقبال زیادی می شد. در حال حاضر اکثر مکان ها بروزترین کرکره های برقی را نصب می کنند اما کسانی هستند که همان کرکره ها را دوست دارند و نمی خواهند کرکره را عوض کنند این امر مشکلی ندارد ولی باید برای بالا رفتن امنیت به برقی کردن کرکره های قدیمی خود بپردازند.

کرکره های قدیمی
کرکره های قدیمی

اجزای اصلی تشکیل دهنده کرکره های سنتی یا قدیمی

کرکره های سنتی که به آن ها کرکره های دستی نیز گفته می شود دارای ساختاری بسیار ساده می باشند و اجزای مهم این کرکره ها و ساز و کار کلی آن ها بدور از پیچیدگی می باشند. کرکره های سنتی از یک ناودان یا پروفیل به عنوان پایه بهره می بردند و دیگر اجزای آن شفت لوله ای و ورق کرکره و کاسه و فنر و ریل هستند. ورق های کرکره بر روی شفت لوله ای در این کرکره های قدیمی قرار می گرفت. قرار گرفتن این ورقه ها بر روی شفت کار را برای باز و بسته کردن و بالا و پایین بردن این کرکره ها سخت می کرد زیرا به اندازه کافی روان نبود. البته در امر باز کردن یا بالا زدن کرکره کار راحت هست زیرا از کاسه فنر برای همین قسمت استفاده می کردند تا به خودی خود و به راحتی این کرکره ها به سمت بالاحرکت کنند و نیاز به نیروی زیادی نداشته باشند.

به مرور زمان از قدرت این کاسه فنر ها کم شده و به مانند روز اول نخواهند بود و باید کمی کرکره را به سمت بالا هل داد تا خود کرکره به سمت بالا حرکت کند و هرچه زمان میگذشت از کارایی این کاسه فنر کاسته می شد.  با برقی کردن کرکره های قدیمی دیگر نیازی به نگرانی نیست. یکی از مواردی که باید بسیار به آن دقت داشت تناسب بین وزن کرکره و قدرت کاسه فنر می باشد زیرا اگر قدرت کاسه فنر بیش از حد باشد ممکن است که کرکره ها به سرعت بالا بروند و هر مرتبه نیروی زیادی به کرکره وارد می شود که سبب آسیب زدن به آن می شود. اگر نیروی کاسه فنر کم باشد و توانایی این را نداشته باشد تا کرکره مورد نظر را بالا بکشد در نتیجه این کرکره به سختی بالا می رود. هر چه که جهان رو به جلو تر رفت و علم پیشرفت کرد بیشتر ساز و کار ها اتومات شدن و با برق سر و کار پیدا کردند. امروزه نیز شما می توانید با برقی کردن کرکره های قدیمی مغازه یا خانه خود بروز شوید.

ساختار ساده کرکره های قدیمی
ساختار ساده کرکره های قدیمی

کرکره برقی

تا به اینجا در رابطه با کرکره قدیمی و برقی کردن کرکره های قدیمی صحبت شد. حال بهتر است در رابطه با خود کرکره برقی صحبت کرد.امروزه کرکره ها و درب های اتومات بسیاری در بازار موجود است. در حال حاضر درب های اتوماتیک کم کم جای درب های قدیمی را گرفته و جایگزین آن ها می شوند. درب های اتوماتیک علاوه بر اینکه دارای زیبای زیادی می باشند و نمای ساختمان را زیباتر می کنند. دارای امنیت بیشتری نیز می باشند و همچنین کار شما را سریع تر راه می اندازند و شما راحت تر خواهید بود. درب های اتوماتیک همانطور که گفته شد دارای انواع بسیاری می باشند که با توجه به کاربرد هایشان از آن ها استفاده می کنند.

دلایل محبوبیت کرکره های برقی

یکی از درب های اتوماتیک که محبوبیت بسیاری نیز دارند کرکره های برقی می باشند. این کرکره ها بیشتر در ورودی در ساختمان ها و مجتمع ها دیده می شوند یا این که گاها افراد برای درب پارکینگ خانه خود از این کرکره ها نیز استفاده می کنند. بیشتر مصرف این کرکره ها مربوط به مغازه ها و فروشگاه ها و … می باشد. کرکره های برقی با ریموت به بالا و پایین حرکت می کنند و نیازی نیست که نیروی توسط یک شخص بر آن ها وارد شود تا به بالا بروند یا به پایین بیایند. ریموت این کرکره از فاصله چند متری کار می کنند و می توانید قبل از این که به محل مورد نظر برسید ریموت را بزنید تا کرکره ها به سرعت بالا بروند. در حال حاضر کرکره های برقی به صورت مختلف وجود دارند و موتوری دارند که قادراست کرکره را در جهت محور y ها بالا و پایین کند.

از مزیت های بالا و پایین رفتن کرکره های برقی می توان به کم سر و صدا بودن آن ها اشاره کرد که کاملا برعکس کرکره های قدیمی می باشند که سرو صدای بسیاری ایجاد می کردند البته که با برقی کردن کرکره های قدیمی می توانید این صدا را از بین ببرید و همچنین باز و بسته شدن کرکره های برقی به سرعت انجام می شود. در واقع کرکره های برقی را می توان به کرکره های قدیمی تشبیه کرد فقط با کمی تفاوت و پیشرفت بیشتر که نسبت به این کرکره ها داشته اند. یکی از موارد بسیار مهمی که در رابطه با کرکره های برقی باید بدانید این است که موتور کرکره های برقی مورد نظر از کدام شرکت است زیرا هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند.

محبوبیت کرکره های برقی
محبوبیت کرکره های برقی

دو نوع موتور که مشهورتر هستند و می توان به آن ها اشاره کرد موتور توبلار و موتور ساید می باشند. کرکره های برقی از فضای خوبی برخوردارند و دارای رنگ بندی های متنوعی  هستند که باعث زیبایی مغازه و خانه و … و … می شوند. امکان تبلیغ بر روی این کرکره های برقی نیز وجود دارد و اکثرا از مدل های مشهور استفاده می کنند و آن را بر روی کرکره های برقی چاپ می کنند. کرکره های برقی جز عوامل زیباسازی خانه و مغازه و حتی شهر هستند اگر به صورت حساب شده رنگ بندی شوند. یکی از سوالاتی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است که آیا برقی کردن کرکره های قدیمی ممکن است؟

چگونه کرکره های قدیمی را برقی کنیم

کرکره های برقی همانطور که در بالاتر گفته شد دارای مزایای بسیاری بودند اما کسانی هستند که کرکره های قدیمی خود را دوست دارند و سعی می کنند تا کرکره های قدیمی خود را تعویض ننموده ولی آن ها را برقی کنند.راحتی و سرعت عملکرد بیشتر و خرابی کمتر و زیبایی بیشتر و همچنین بالا بردن ارزش مکان ها از ویژگی هایی است که سبب می شود افردا به سمت و سوی برقی کردن کرکره های قدیمی خود پیش بروند. برقی کردن کرکره های قدیمی بدین صورت است که ابتدا باید کرکره را پایین آورد و سپس پین های کاسه فنر را جا زده و بعد از آن باید کرکره از فنر جدا شود تا با یک پیچ به اندازه 6 یا 8 دوباره بر روی آن سوار شود.

برای برقی کردن کرکره های قدیمی باید بر روی شفت علامتی بزنید تا بر روی آن موتور نصب گردد. در ادامه بر روی میله های کرکره دو سوراخ ایجاد میکنند تا کابل موتور و سیم خلاص کن را از آن عبور دهند. حال نوبت این است که موتور روی شفت را سفت کنید و این کار را باید با استفاده از بست انجام دهید که با استفاده از بست آن را به لوله متصل کنید. در ادامه کار باید ورق های کرکره را با استفاده از تعدادی پیچ به کاسه فنر و موتور متصل کنید. در ادامه این کار باید پین های ضامن از کاسه فنر را با دقت بیرون بکشید و سپس کرکره را امتحان کنید.

تبدیل کرکره های قدیمی به برقی
تبدیل کرکره های قدیمی به برقی

نتیجه گیری

همانطور که در بالاتر گفته شد کرکره های قدیمی عیب و ایراد های زیادی دارند اعم از سرو صدای زیاد موقع بالا و پایین رفتن و… که کرکره های برقی و جدید دیگر این عیب و ایراد ها را رفع می کنند. اگر دوست دارید کرکره قدیمی خود را نگهدارید پس بهتر است به برقی کردن کرکره های قدیمی خود فکر کنید زیرا این کار امکان پذیر است و شما می توانید آن را انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید.

? Why Electric Roller Shutters Are Very Popular

برچسب های این مطلب:

اشتراک گذاری این نوشته در:

فیس بوک
تلگرام
واتس اپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *